Antwoord van Brooklynn

Vandaag had ik eens een mailtje gestuurd naar de mensen van Brooklynn omdat ik toch het fijne wou weten. Twee uurtjes later kreeg ik een vriendelijk antwoord terug.

Geachte,
bedankt dat u ons de kans geeft onze werkwijze toe te lichten.

Bij elke samenwerking omtrent voorverkoop bieden wij de organisatoren
aan om de kosten (fee) op zich te nemen.
Sommige doen dit, anderen niet. Dat is hun keuze.
Wij moeten deze fee aanrekenen omdat deze extra service die wij aan
organisatoren en aan feestvierders bieden voor ons vooral lasten met
zich brengen.
Mensen die tickets komen kopen doen dat heel bewust en koppelen daar
nooit nog een aankoop in de winkel aan. Integendeel zelfs want telkens
iemand voor een kaart opduikt aan onze kassa’s moeten wij de service aan
onze echte klanten staken om die kaartenverkoop af te handelen. Dat is
niet fijn voor die klant en past niet in onze service gerichte aanpak.
Bovendien moeten wij ons beveiligen en verzekeren voor de waardevolle
voorraad kaarten die bij ons afgegeven wordt.
Verder kruipt er ook een pak tijd in het beheren, berekenen en afrekenen
van de kaarten.
Dit zijn kosten die door de fee van 0.5 of 1 euro wordt gedragen.
Wij weten dat deze kosten in lijn liggen met wat andere grotere zaken
aanrekenen voor hun overhead-kosten en dat die ver onder de kosten
liggen die Fnac aanrekent.

Ik begrijp dat u vragen heeft bij het prijsverschil en hoop dat deze
uitleg u voldoende duidelijkheid heeft verschaft.
Wij wensen u een schitterend feest toe op oudejaar in Kortrijk!

Of ik het daarmee 100% goed vind is iets anders. Ik vind dat die service gratis zou moeten zijn omdat het juist klanten aanlokt. De naam Brooklynn is immers overal te vinden en mensen komen je winkel binnen. Misschien moet een goede uitbater maar aantrekkelijke artikels leggen aan de ingang. Bv als het gaat om oudejaar evenementen dat ze oudejaar kledij voor hun neus plaatsen.

2 Responses to Antwoord van Brooklynn

  1. Lien zegt:

    lol gij ebt daar echt na gemaild! Kvind wel e behoorlijke en aanvaardbare uitleg. Enja ze hebben wel een punt daj geen kleren koopt als je daar om een kaart gaat…

  2. Pieter zegt:

    Ik ben volledig akkoord met jou. Als ze het als een last ervaren moeten ze het toch niet doen?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: