Wat updates…

Het is alweer tijdje geleden dat ik nog wat plaatste op deze blog (nietwaar John). Wie goed de blog volgde zag dat ik constant de KHL uurrooster applet pagina update. Ik dan ook met trots zeggen dat mijn eerste KDE plasmoid klaar is. Morgen wacht ik op de reactie van me lector, die het naar alle waarschijnlijkheid goed zal vinden. Wat kan ik zeggen over de ontwikkeling van die KDE plasmoid is dat het een hel is voor wie dit nog niet gedaan heeft. Er staat een inleidende tutorial en that’s it! Wie wil weten hoe de configuratie in elkaar zit of hoe je GUI componenten toevoegt aan je plasmoid, moet maar kijken naar de broncode van voorbeelden. Nogal een magere documentatie en bij Qt support kan men je ook niet helpen. Gelukkig vind je hier en daar iets kleins waarmee je weer aan de slag kan en zo blijft je bal aan het rollen. Het is veel proberen en compilen en errors doorgronden (en ja zelfs moet je de rapporten van KDE crashes lezen). Daarom ga ik wat tutorials proberen te plaatsen over KDE plasmoids ontwikkelen (al dan niet in me crappy engels :p).

Daarnaast heb ik ook mijn eerste software opdracht gekregen. Aangezien me broer onderdeel uitmaakt van een groot zwijnenbedrijf, vroegen ze aan hem of ik geen software kon schrijven voor hun organisatie. De details van het programma ken ik zelf nog niet maar het zou gaan om een programma dat de data van zeugen bijhoudt en waarvan een geschiedenis moet ingekeken kunnen worden van een zeug.

En daarnaast is er nog eens vakantie ^^.

One Response to Wat updates…

  1. Pieter V zegt:

    Vakantie… Gelukzak!

Geef een reactie

