NMBS deel 3

De NMBS wordt populair op mijn blog want alweer moet ik wat frustraties neer pennen over mijn aangename reis ervaring. Zoals iedere zondagavond ga ik met de trein van Roeselare naar Leuven, een rit die normaal van 21u05 tot 23u duurt. Helaas draaide dit anders uit. Ik kom aan in Roeselare om 21u en zie dat er geen enkele IC trein rijdt naar Brugge vanwege werken tussen Torhout en Zedelgem. De L trein daarentegen kan wel rijden tussen Torhout en Zedelgem. Dit is iets wat ik niet snap. Waarom kan een L trein wel rijden tussen die twee stations en een IC trein niet? Dus ik wacht op de L trein van 21u20. Ik hoor de spreker inschakelen en hoor een stem:

De L trein naar Brugge van 21u20 heeft een vertraging van 13 minuten.

Ok, dit is nice, ik kan nog eens 15 minuten wachten op die kut trein en dit in de koude. Ondertussen loopt er een gek rond met een zorro masker en een houten stok (alsof die iemand gaat neerkloppen). Eindelijk de trein komt aan. Ik begin te bidden dat ik mijn aansluiting van 21u58 ga halen. Op de L trein loopt een conducteur rond alsof die zat is. Hij maakt ongrappige opmerkingen naar treinreizigers toe, terwijl de trein f*cking te laat is. Om 22u05 komen we aan in Brugge… een lichtpuntje, de aansluiting wacht op ons.

Ik neem plaats op de trein en zal rond 23u30 aankomen (nu heb ik al een halfuur vertraging opgelopen). Ik zet mij neer, hopend op een rustige treinrit. Maar een slechte treinrit zou geen slechte treinrit zijn moesten er rondom mij geen groep lawaai makende studenten zitten. Ze maken lawaai, doen irritant en verstoren mijn rust. In Gent stapt 3/4 van die groep af, de andere zijn plots stiller geworden. Waarschijnlijk missen de fils-papa (het waren dikke nekken van een economisten) hun thuis frontje.

We verlaten Gent en daar gaat de parlofoon al:

Wegens werken moeten wij omrijden en halte nemen in station x en y. Dit zorgt voor een vertraging van 15 minuten.

Hupla, we zitten aan 45 minuten vertraging in totaal. We komen aan in station x en daar gaat de parlofoon weer:

Om een aansluiting te verzekeren gaan wij 5 minuten later vertrekken.

Frustraties alom want de woorden “wij wensen je een prettige treinrit” kwamen teveel uit die Waal zijn mond. Ik haat de NMBS, serieus. Het wordt tijd dat ik een rijbewijs haal en dan nooit meer de trein moet nemen. Het ergste van alles is, dat ik dit verhaal nog twee keer moet meemaken wegens werken in Torhout-Zedelgem.

One Response to NMBS deel 3

  1. John zegt:

    Ik weet niet of de auto zoveel beter is, op zondagavond 100% zeker dat wel.
    Om even mijn frustratie neer te pennen: ik heb er 1u50 over gedaan van leuven tot brussel ipv de reguliere 20min en ik denk er serieus aan om een treinabonnement te nemen :)

Geef een reactie

