Dotted UBB

Twee jaar had ik een idee om een nieuwe vorm te geven aan de UBB manier van typen. In plaats van de tags [b]zo[/b] te typen, wilde ik ze zo.{b} laten typen. Dat typt sneller en makkelijker. Sinds vandaag, me eerste nerd moment van deze vakantie, is de code afgewerkt in PHP. Hieronder staan enkele voorbeeldjes van hoe je het kan gebruiken.

woord.{b}
woord.{b , i}
woord.{b , color(‘#f00’)}
[enkele woordjes stijlen].{b , url(‘http://www.google.com’ , ‘Een zoekmachine’) , i};

De PHP code kan je downloaden in het volgende ZIP bestand. Om tags toe te voegen moet je maar kijken in de map Tag naar enkele voorbeelden.

http://files.getdropbox.com/u/1056571/DUBB.zip

Ik ben benieuwd wat je van de nieuwe stijl vind. De grote uitleg staat in het bestand DUBB.php in commentaar. Er zit ook een example.dubb.php bij als voorbeeld. Bij vragen laat een reactie achter of mail mij.

9 Responses to Dotted UBB

  1. avdg zegt:

    Dat lijkt toevallig op een samensmelting van de wikistijl en de UBB-stijl :)

  2. Martijn zegt:

    Ik vind het zeker de moeite waard om het eens uit te proberen. De implementatie van het DUBB-systeem in een al bestaande website ziet er niet al te ingewikkeld uit. Enige wat nog ontbreekt is een simpele javascript editor, maar dat zal dan waarschijnlijk de volgende stap zijn als DUBB een succes wordt.

  3. stijn1989 zegt:

    Enkele toevoegingen die nog ontbreken:

    – nested tags, bijvoorbeeld [schuin vet.{b} met een url].{i , url(…)}
    – multiline groepering, bijvoorbeeld

    [dit is mijn tekst
    op de tweede regel ook tekst
    op de derde ook].{b , i}

  4. stijn1989 zegt:

    De toevoegingen zijn doorgevoerd en de render methode heeft ook een nieuw algoritme gekregen. Je kan versie 1.2 downloaden via de link in het bericht.

  5. devkid zegt:

    Vet ;) Is er al een website of project page (google code, sourceforge)? Ik zou het op dzone zetten ofzo, maar dan wel een engelse pagina voorzien. Hier zullen wel velen in geinteresseerd zijn. Misschien ook nog een WordPress plugin? :D

  6. stijn1989 zegt:

    Google code, nog niet aan gedacht :). Ik zal er eens werk van maken ;-).

  7. devkid zegt:

    “Enige wat nog ontbreekt is een simpele javascript editor” — Martijn

    Dat zou ik eerder niet doen, om op korte tijd een grote populariteit te winnen is het beter om momenteel plugins te maken voor reeds bekende editors (Fck) en systemen (WordPress). Enig nadeel: een goede dosis engels is vereist aangezien de markt grotendeels bestaat uit engelstalige bestaat.

  8. devkid zegt:

    Voor marketing zou ik zoeken naar websites die je toelaten om links te plaatsen en daarbij een groot publiek aan te spreken zoals dzone.com. ff joinen en bloggen en iedereen die geabonneerd is op dzone (zoals ik) krijgt dan dat blog bericht.

  9. Ibrahim zegt:

    Als je wil stijntje (L), kan ik je altijd helpen met je Engels. Leuk systeem, echt ;-)

Geef een reactie

