PHP Cloud

3 cheers! want Zend heeft ook een PAAS voor PHP gemaakt. PHP Cloud, zo noemt het product, is een PAAS. Het zit allemaal nog in test fase en je geraakt er dus enkel in met een uitnodiging (wie er ééntje wilt, ik heb er nu nog 4). Het is mijn eerste ervaring met een PAAS en tot nu toe valt het goed mee. Ik moet niets van servers configureren, directory’s goed plaatsen of databases gaan configureren. Ik voeg gewoon een nieuwe applicatie toe in mijn container en PHP cloud doet de rest. Ik maak een nieuw project aan in Zend Studio (een product die ik na de trial zeer zekers gaan aanschaffen) en link mijn studio aan de applicatie. Wat ook speciaal is dat je kan kiezen welke PHP applicatie (normaal, ZF, Joomla, WordPress, …) en dan worden die libraries ook toegevoegd. Iedere wijziging wordt doorgevoerd naar PHP cloud. Dat is niets speciaals, dit is gewoon een SSH verbinding die alles upload bij iedere save operatie. Maar het is leuk dat je als ontwikkelaar niet meer bezig hoeft te zijn met servers en configuratie.

Hier heb ik nog een filmpje van PHP Cloud (configuratie):

Geef een reactie

