Voederprogramma

Zoals ik al zei zal mijn VBA programma vervangen worden door een complexer programma (dat zullen we nog eens moeten zien, haha :p). Volgens mij was dit om eens te testen hoe goed ik kon programmeren omdat het andere programma toch redelijk goed moet zijn. Roose vroeg al van november 2010 of ik geen voederprogramma kon maken. Wat snel vertelde hij iets over Excel toestanden die niet goed waren. Waarvan ik dacht “o nee ik programmeer niet in Excel hoor”. Nu kwam er een maand terug een eerste vergadering waarin hij vertelde wat het moest zijn. Het is een programma die de bestellingen van voeders moet beheren. Dit onderdeel van het programma zal mijn afstudeerproject worden. Welke features en must-haves het moet kunnen, staat op de Voederprogramma pagina.

Dus ik doe dit programma als afstudeerproject maar daarna moet er nog aan geschreven worden. Zo moet het programma analyses uitvoeren om bijvoorbeeld te weten welke meelleverancier het beste meel levert en zo de prijs kan drukken op het meel. Om even te illustreren zei hij als het programma 10 cent per ton per jaar kan besparen dat dit 22.000 euros besparingen kan opleveren.

Dit is een uniek programma omdat de programma’s die meelleveranciers geven aan hun klanten eigenlijk domme dingetjes zijn. Daarom schrijf ik het programma zo algemeen mogelijk en dus niet enkel voor het bedrijf Roose BVBA. De eigenaar was ook van dat idee om alles algemeen te doen zodat het programma verkoopbaar is. Als je kan zeggen dat mijn programma zoveel duizenden euros per jaar kan sparen, dan ga je plots veel klanten hebben (en zekers nu het slecht gaat ^^).

Geef een reactie

