Marokkaan of niet…

Zoals sommige weten verhuur ik mijn kot. Vandaag kwam de kotbazin met mensen om het kot te komen bezichtigen. Het waren Marokkanen. De moeder, dochter en zoon. De zoon voerde het woord, moeder en dochter zwegen :p. Toen zei hij de fantastische woorden:

Jij bent niet van hier zekers?

Proficiat, hij had me West-Vlaams accent gehoord. In mijn hoofd schoten de woorden Ja misschien niet van Leuven maar jij bent hier de vreemdeling.

Toen ik zei dat ik van West-Vlaanderen kwam, begon hij de West-Vlamingen uit te lachen alsof hij Alex Agnew was (dat is de enige persoon die dat mag doen)! Mijn gezicht stond ervan niet op happy modus. Ik wil maar zeggen, moest die dat bij ons doen, die lag direct tegen de tractor :D.

Nu maar hopen dat ze de kamer nemen.

9 Responses to Marokkaan of niet…

  1. John zegt:

    Ik zou hem gewoon terug uitgelachen hebben. Of beter gevraagd aan de mama wa ze vond van de beleefdheid van de zoon :d

  2. mokro zegt:

    Hangt er vanaf he. als het iemand van marrokaanse afkomst is die al heel zijn leven in leuven woont zijt gij nog steeds de vreemdeling

    • stijn1989 zegt:

      Ja hoor als je van Roeselare naar Leuven gaat, ben je een vreemdeling… Zeg mij maar eens welke landsgrenzen ik overschreid. Wel grappig dat jullie om de haverklap boos moeten worden omdat jullie iets verkeerd doen. Zijt boos op jezelf hé als je er niet tegen kan. Jesus christ.

  3. mokro zegt:

    Hoezo verkeerd gedaan?
    Wat grappig is, is dat je iedereen zomaar over dezelfde kam scheert.
    Dus elke Marrokkaan is een buitenlander die westvlamingen uit maakt?
    Mijn punt gaat helemaal niet over landsgrenzen. Mijn punt is dat er zoveel Marokkanen (en andere ‘buitenlanders’) in België geboren zijn en evenveel belg zijn als u (of in dit geval, meer leuvenaar dan jij ooit zal zijn) . Dus op welk criterium baseer je dat iemand een buitenlander is? Tolerantie en een brede geest zouden u wel eens wat goed kunnen doen.
    Er zijn inderdaad veel buitenlanders die zaken misdoen maar er zijn evenveel “echte” belgen die dingen misdoen, misschien komt dat wel minder in de media of wordt daar minder drama om gemaakt maar dat maakt het niet minder waar.

  4. stijn1989 zegt:

    Dude, lees me hele blog eens. Ik maak ook andere mensen/dingen uit. Als ik over iedere gedachte van mezelf multiculturele bullshit moet bijdenken, ben ik tegen 3 jaar nog niet uitgedacht over vandaag. Maar het feit dat hij wel mag lachen met een groep personen en ik niet, mag dan weer wel. Zoals jij mij niet tolereert, tolereer ik hem niet.

    • mokro zegt:

      Je leest mijn reactie nogal fout..
      Ik zeg toch net dat hij onbeleefd is. Maar ieder willekeurig persoon kan dat zijn en iemand uitlachen. Dat staat toch los van u afkomst of woonplaats of whatever. Ik moet er toch niet van uit gaan nu, dat alle west-vlamingen racisten zijn?

  5. stijn1989 zegt:

    Ik vond het gewoon onbeleefd en onrespectvol. Dus zo’n berichtje op het internet verdiende hij wel :D.

  6. mokro zegt:

    Inderdaad, maar dan gewoon loskoppelen van het feit dat hij een andere afkomst heeft. Let’s face it, anyone can be a jerk

Geef een reactie

