Oogst van de dag

Bij me broer op zijn land staat er een grote hectare pompoenen (+ enkele sierfruit planten), ongeveer 10 000 planten. Vandaag zat ik alleen te oogsten, eerst in droog weer en op het einde in de regen. Dit is het resultaat van 5 à 6 uurtjes werken.

Dit is de oogst van ongeveer 20% van die hectare, vorige zaterdag hadden we 30% geoogst. Waarschijnlijk zal het zaterdag de rest zijn. Het is een groot zoekwerk mede dankzij het mislukt onkruid-bestrijdings-plan van me broer. Op de rechtse foto staan de grootste pompoenen die ik geoogst heb. Ik schat ongeveer 10-15 à 15-20kg het stuk.

Wedstrijdvraagje: hoeveel pompoenen liggen er?
Prijs: een pompoen die je zelf mag komen oogsten :D

2 Responses to Oogst van de dag

  1. PieterC zegt:

    Er liggen 682 pompoenen. :D

Geef een reactie

