Mindios project

Een week geleden had ik de layout gepost van Mindios en nu is het tijd voor een laatste update voor de release vrijdag of zaterdag.  Eerst en vooral zijn er heel wat dingen eruit gehaalt. Zo kan een project geen teams noch opdrachten hebben. Daarnaast kan een lid niet soliciteren op een advertentie omdat die er ook niet zijn.

Dit komt door tijdsgebrek ten eerste en ten tweede omdat ik gefrustreerd ben over JSP en Persistency. Het kan wel allemaal makkelijk zijn maar Persistency zorgt niet voor de relatie tussen de objecten! Dit moet manueel gebeuren. Ook bij het verwijderen van iets moet je dit goed in de gaten hebben want voor je weet verwijder je records totaal onverwacht. Ik vloek hier dan ook 1000 maal op die “technologie”. Simpele dingen als ON DELETE SET NULL kan niet met persistency. Ook wordt er om de haverklap een exception of 100 gegooid voor iets stoms. Zo heb ik 8 uur zitten zoeken op de TOPLINK-4002 fout. Het bleek dat ik de relaties niet gelegd had tussen objecten. De relatie lag in de database maar persistency kon het niet verwijderen uit de tabellen. Het kan misschien wel een uitstekende technology zijn maar niet voor mij. Geef mij maar de goeie ouwe SQL waar ik de regels manueel bepaal en de code voor de site zonder persistency maak.

Nu alles wat voorbij is, moet ik nog maar twee entiteiten (zes-tal JSP pagina’s en zes-tal controllers) meer schrijven. Ik heb wat screenshots bijgevoegd van het project. Tot ziens en tot de release van Mindios in JSP.

3 Responses to Mindios project

  1. Martijn zegt:

    Wat een mooi project zeg! Is het binnenkort ook ergens online te bewonderen?

    • stijn1989 zegt:

      Nee want een JSP hosting met persistency dat gratis is, heb ik nog niet gevonden. Maar ik zal Mindios wel in PHP uitbrengen.

Geef een reactie

