MultiExplorer beta 1

Voor het vak Visuele Gebruikersomgevingen (Java GUI software maken met Swing) moeten we een eindproject maken. Ik had eerst gedacht aan een formulier ontwerpen. Dit heb ik vervangen door een soort van bestanden verkenner. De reden was dat een formulier ontwerpen mij teveel werk ging kosten voor de tijd enzin die ik had.

MultiExplorer is eigenlijk een bestanden verkenner die met verschillende technologiën werkt. Je kan bestanden verkennen op je eigen computer, op een ftp server, … Ik laat drie puntjes omdat ik die eerste twee zelf gemaakt heb. Het programma is ontworpen zodat jij zelf ook een technologie kan implementeren en toevoegen aan het systeem. Het heeft een ingenieus setup systeem per technologie die gebruik maakt van Java Reflect.

Het gaat hier om beta 1 (er is al een eerdere versie geschreven maar die is later verworpen en terug vanaf 0 gewerkt wegens slecht ontwerp) en dus zitten er nog foutjes en ontbrekende modules in dit programma.

Mensen die graag de FTP willen testen. Je kan als hostname ftp.mozilla.org gebruiken zonder username en password. De PathSeparator is /. Dit wordt gevraagd omdat ik niet kan achterhalen wat het symbool is dat de mappen van elkaar scheidt. Van de computer kan ik dit wel achterhalen.

Er komt nog een toolbar bij zodat je een map hoger kan en ook vorige locaties kan terug openen. Ook komen er views zodat die lijst met bestandname vrolijker wordt. En als kers op de taart wat opties zoals copy/paste/delete/open/download/…

Veel plezier met het testen. En laat ik avdg niet vergeten te bedanken voor de eerste test te doen.

Download: MultiExplorer2Executable.jar (462 kB)
MD5 checksum: 6611f5ca1f93d8e3eac2de1336d5c7fe
SHA-1 checksum: cadcddf152a7d16439f67ebd69c9c2814f61b7dc

Geef een reactie

