Simple notepad applicatie

Voor me tweede opdracht voor het vak visuele gebruikersomgevingen moesten we iets maken dat WindowEventListener, JDesktopPane, JList met JDefaultModel en GridBagLayout gebruikte. In plaats van GridBagLayout mocht je ook MigLayout gebruiken. MigLayout is een layout ontwikkeld niet door Sun en werd eigenlijk aangeraden door een student die al veel Swing ervaring heeft.

Ik had eerst me notepad met GridBag gedaan maar het is zo moeilijk te begrijpen en maakte fouten tijdens runtime. Je moet ze maar eens bekijken de fouten. Ik heb zes uur zitten zoeken wat de fout is en niet gevonden. Na een halfuur had ik hetzelfde met MigLayout en het werkt correct tijdens runtime. Mensen die ook met Swing werken, kan ik vanaf nu MigLayout aanraden.

De eerste foto is hoe het er zou moeten uitzien. Bij de derde foto voeg ik iets toe aan de textarea linksonder. Hierdoor gaat die panel verbreden. Bij de tweede foto heb ik de applicatie geminimaliseerd en dan terug gemaximaliseerd. Geen scrollbalk maar hij is vergroot. GridBagLayout gebruiken is problemen zoeken.

Voor alle mensen die hopeloos zoeken naar de link van de applicatie, het staat hieronder.

Simple notepad applicatie

update

Er is nu syntax highlighting!!! Dankzij JSyntaxPane project :-).

Geef een reactie

