JScrollPane bugje

Tijdens het programmeren was ik aan het werken met JScrollPane. Ik had een exception die me naar de source van de JScrollPane code leidde. Ik scrolde naar beneden en wat zie ik daar…

http://pastebin.com/f4e8b25c7

Sinds wanneer worden String objecten met de == operator vergeleken?  Woot ik heb een eerste bug in Java gevonden :-P

Damn, iemand was me voor.

/**
* This method gets called when a bound property is changed.
* @param e A <code>PropertyChangeEvent</code> object describing
* the event source and the property that has changed. Must not be null.
*
* @throws NullPointerException if the parameter is null.
* @since 1.5
*/
public void propertyChange(PropertyChangeEvent e) {
String propertyName = e.getPropertyName();
if (propertyName == “horizontalScrollBar” ||
propertyName == “verticalScrollBar”) {

if (e.getNewValue() instanceof JScrollBar) {
setScrollBarRelations((JScrollBar)e.getNewValue());
}
}
}

2 Responses to JScrollPane bugje

  1. Knops Ignace zegt:

    “Sinds wanneer worden String objecten met de == operator vergeleken?”

    Hehe, hoewel ik weet dat je het juist bedoeld schrijf je het verkeerd :) String OBJECTEN worden altijd vergeleken met ==. String WAARDEN daarentegen worden vergeleken met .equals()

    Zie: http://leepoint.net/notes-java/data/strings/12stringcomparison.html

  2. stijn1989 zegt:

    Ja maar hier zijn het duidelijk de waarden die moeten vergeleken worden met elkaar.

Geef een reactie

