Sun/Java certificaten

In een verveel moment ben ik gaan zoeken naar iets dat mijn CV opvrolijkt later. Ik dacht aan Sun certificaten, specifiek voor Java dan. Er zijn verschillende soorten. Je hebt de basis waarvan je twee certificaten hebt waarvan ik zekers de volgende wil hebben, Sun Certified Java Programmer (SCJP). Na die basis kan ik verschillende specificaties doen en daarna kan ik de hoogste certificaat behalen, Sun Certified Enterprise Architect (SCEA).

Laten we eerst bij de SCJP beginnen, die kost al €1 155 (Fundamentals of the Java Programming Language en Java Programming Language) aan voorbereiding materiaal en dan nog eens €235 voor me examen.

One Response to Sun/Java certificaten

  1. PieterC zegt:

    Amai, dat is de moeite. Kan je dat niet goedkoper doen via je school ofzo?
    In ieder geval veel succes!

Geef een reactie

