Butters: draft 2

Butters heeft een nieuwe update gekregen. Ipv toespitsen op HTTP, gaat het framework helpen om makkelijker applicaties te schrijven voor de desktop (gaande van CLI tot GUI). Op de Butters pagina is al één en ander aangepast. Momenteel heb ik nog maar weinig tijd/zin gehad om Python deftig te leren en zal daar eens grondig werk van maken (nadat alle schoolprojecten afgewerkt zijn en examens beetje voorbereid zijn).

Welke designpatronen ik zal gebruiken in Butters hangt een beetje af van me draft 2 dat ik aan het schrijven ben. De meest voorkomende patronen zal ik in ieder geval gebruiken (factory, singleton, MVC, …).
Onder Models versta ik allerhande zaken als files/databanken/communicatie. De Controllers spreken voor zich en worden gekozen bij het gepaste event. De Views geven op het scherm de gegevens terug, wat standaard de commandline zal zijn.

Geen nood, Butters komt er (ooit :p).

Geef een reactie

