Kim De Gelder ziek in zijn hoofd!

Ik las in de Metro vanavond dat Kim De Gelder geestigsziek is en dus niet verantwoordelijk is voor zijn daden. Dat is nu een typische uitspraak de laatste tijd. Wat? Ze zijn geestigsziek, dus die mag moorden zonder gevangisstraf (jammer genoeg net niet de doodstraf)? Al één iemand gekend die kindjes gaat vermoorden (met voorbedachte rade) die wel goed in zijn hoofd is? Ik dacht het niet. Nu wordt de schuld van Kim naar de psychiaters geduwd omdat zij zoveel jaar terug gefaald hebben.

Nu blijkt zelfs dat hij zich niets meer herinnert over die daden! Moest ik in dat verhoor zitten, die kreeg direct kletsen op zijn kop!

Ook blijkt dat hij spijt heeft. Ja, achteraf hebben ze allemaal spijt. Als hij spijt heeft, kan hij zich die dingen herinneren. Ik zeg dat die gast levenslang verdient. Dat zachtaardig gedoe is nergens goed voor! Ik vind dit een triestige zaak en vooral naar de slachtoffers toe.

3 Responses to Kim De Gelder ziek in zijn hoofd!

  1. Gunirus zegt:

    Vandaag ook nog een discussie over gehad op school, over het al dan niet nuttig zijn van de doodstraf in zo’n gevallen

  2. MiST zegt:

    Ik denk dat je met deze post wel een beetje overreageert. Ik ga niet goedpraten wat Kim de Gelder heeft gedaan, ik kan alleen maar proberen wat verstand in de zaken te brengen.

    Mensen zijn geen beesten, daarom hebben we geen doodstraf. Ja, om dit te doen moet je wel een beest zijn; Nee, Kim de Gelder is geen beest!

    Er bestaan mensen die hun brein niet onder controle hebben. Dat is moeilijk om te begrijpen, maar zij horen (zoals in de filmpjes als je dat wil) stemmen in hun hoofd. Ze krijgen opdrachten die ze moeten vervullen. Op die momenten doen ze gewoon klakkeloos wat hun verteld wordt. Je gelooft toch meestal wat je doet goed is.

    Wat ik dus wil zeggen. Kim de Gelder was zichzelf niet op het moment van die daad. Het is erg dat zoiets is kunnen gebeuren. Ik betreur ook de slachtoffers, maar ik moet (na lang overwegen, dat geef ik ook toe) de psychiaters en mijn moeder (die klinisch psycholoog is by the way, en meerdere van deze gevallen behandeld heeft) gelijk geven dat die jongen ziek is in zijn hoofd zoals jij het (een beetje oneerbiedig, dat heeft zo’n negatieve connotatie) omschrijft.

    Het feit al dat er geen eensgezindheid is bij de psychiaters die de Gelder behandelen toont aan dat er mensen zijn (zelfs in het beroep) die zich moeilijk bij deze gedachte kunnen neerleggen.

    Ja, Kim de Gelder heeft mensenlevens vernield; Ja, Kim de Gelder moet daarvoor gestraft worden (op de gebruikelijke assisenmanier, geen doodstraf*, alsjeblieft zeg); Ja, Kim de Gelder is geestesziek en moet daarom continue mentale begeleiding krijgen.

    *Ik denk trouwens dat levenslang, zijnde 30 jaar (maximumstraf) mentaal veel zwaarder is dan de doodstraf. Als je kan kiezen tussen de korte pijn of 30 jaar (EN daarna!) lang mentaal leed, zou ik zelfs eerder geneigd zijn voor de doodstraf te kiezen.

    Het is stof tot nadenken, voor iedereen. Morele kwesties zijn moeilijk te definiëren. Het is een kwestie van rationaliteit en betrokkenheid.

  3. Ibrahim zegt:

    Dat is dus echte bull shit. Hoe in vredesnaam durf jij zijn moorden “goed” te praten met klinisch gestoord. Als dit doorgaat, wordt het een open season voor meerdere moordenaars die dan de akte van gestoordheid gaan pleiten.

    Waarschijnlijk blijft hij een half jaar in dat kliniek zitten gestoord gedragen, daarna “verbetering” tonen, daarna vrij gelaten worden voor kerstmis 2010.

    Misselijk word ik van het rechtssysteem.

Geef een reactie

