Project X

Terwijl Butters nog even in de schuif ligt stof te vangen, ben ik al bezig met nieuwe dingen. Eén zaak is NekoVM. Neko is een jonge programmeertaal. Het leuke aan deze taal is dat je zelf libraries kan schrijven. Het project lijkt me wel iets en geeft me wel zin om enkele libraries en uitbreidingen te schrijven voor deze taal. Hoewel dit geleidelijk aan zal gebeuren, zit er al een halfjaar een idee te broeden in mij. Dit idee noem ik project X en is eigenlijk een afgezwakte versie van wat eerst Mindios moest worden (de mensen van eOs weten wel wat dit was). Ik noem het project X omdat ik het nog zelf allemaal moet op papier plaatsen en omdat ik er niet teveel details over kwijt wil nu. Het enige wat ik erover kwijt wil is dat je in de richting van communicatie en CVS moet denken. Project X zou zowel een server als clientside software bevatten. Met project X zal ik volgende maand al beginnen ontwikkelen. Ondertussen zit wat met Neko te experimenteren, wacht ik op de upgrade van Ubuntu en zal ik een DTD schrijven die mij (en anderen als ze dat willen) het makkelijk maakt om eenvoudige websites maken in XML/XLST stijl.

(en tussendoor wat studeren zal ook geen kwaad kunnen zekers :D)

2 Responses to Project X

  1. Adriaan zegt:

    Stijn voor C en C++ kan je ook perfect je eigen libaries maken,
    gewoon een kwestie van aandachtig compileren
    maar Neko is wel cool

  2. stijn1989 zegt:

    Het handige aan Neko is dat je je libraries in C kan schrijven. Die worden dan mee gecompiled in het compileproces. Daarmee dat ik het zo leuk vond om eens een lib te schrijven voor Neko.

Geef een reactie

