Kubuntu 8.04

Als student informatica ben ik een fervente fan van linux. Op me computer en laptop draai ik dan ook kubuntu. Onlangs kwam dit OS met een upgrade. Allemaal leuke dingen die vernieuwd zijn alhoewel ik toch negatief ben over deze upgrade van 7.10 naar 8.04.

Mijn eerste opmerking was het afsluiten en rebooten. Hij sluit gewoon niet af waardoor ik voorlopig gedwongen ben om op de reset toets te drukken.

Mijn tweede opmerking is dat hij beta software installeerd, namelijk firefox 3 beta 5. Ik wist dat hij dit ging installeren maar wist niet dat het zo erg ging zijn. Hij installeert de engelse versie terwijl me OS taal op NL staat. Een tweede opmerking is dat hij de tabs lelijk weergeeft. In Windows toont hij ze eleganter (kijk maar naar het kruisje bij iedere tab).

Een derde en laatste opmerking is dat me multimedia keys op me toetsenbord niet meer werken. Voordien werkten ze wel en nu geeft hij een melding dat er iets gecrashed is in me KDE.

Ik ben niet negatief over alles, er zijn ook dingen die verbeterd zijn zoals “Desktop effecten” en een paar updates aan sommige programma’s. Hopelijk mag ik meer verwachten bij 8.10.

3 Responses to Kubuntu 8.04

  1. PieterC zegt:

    Het is inderdaad best wel vreemd dat FF3b5 in het Engels geïnstalleerd wordt, naar zo’n zaken zouden ze toch wel mogen kijken.
    Het pad naar een gratis OS is lang, komt dit al wat in de buurt van een “echt” OS? (out of the box allesspeler?)

  2. stijn1989 zegt:

    Ik vind kubuntu 7.10 een echte vooruitgang wat betreft gratis OS. Het herkent je wifi kaart en installeert zonder problemen drivers van grafische kaarten enzovoort. 8.04 vind ik niet zo een geslaagde upgrade wat mij betreft.

  3. Frank zegt:

    Ik wacht nog even met m’n ubuntu te upgraden naar 8.04.
    Ik lees meer negatieve ervaringen. Als de boel beter loopt dan ga ik upgraden. Al wordt het 8,10 of 9.XX

Geef een reactie

